Najbolji polovni terenci na tržištu

4
1856

Oprez: Jeftin premium najčešće je ‘mačka u vreći’

Vožnja terenca ‘s potpisom’ mnogima je pitanje prestiža, a pruža veću sigurnost i ugodan pogled ‘s visoka’. Takva je koncepcija dobrodošla, jer je neretko spasonosna u zimskim uslovima. Omogućava silaske s asfalta i užitke u ponekoj terenskoj avanturi, pa povišeno podvozje i pogon 4×4 u mnogim situacijama deluju poput penicilina.

Ali oprez! Premda se brojni ‘off-roaderi’ nude po povoljnoj ceni, nisu svi pametna kupovina. Jeftini premium modeli najčešće su ‘mačak u vreći’, jer skupi delovi i održavanje mogu premašiti početnu cenu vozila, a i znatno su rizičniji za krađu. Uostalom, pogledajte naš izbor i rešite neke od dilema, pre nego li krenu ozbiljnije zimske radosti.

Hyundai Terracan (2001. – 2007.)

6200 € (2004. – 180.000 km)

Dobra mu je referenca što se tehnički naslanja na Mitsubishi Pajero druge generacije. Kruna je saradnje korejske i japanske marke započete 80-ih modelom Pony. To je garancija kvaliteta, robusnosti i izdržljivosti. Kod nas se nudio s dizelskim 2.9, koji mu sa 163 KS omogućava dobre performanse (13,4 s i 172 km/h), a prosečno troši 9 do 10 litara. Dizajn nije šik, ali je učinkovit na terenu.

Suzuki Jimny (1998. – danas)

4100 € (2001. – 120.000 km)

Niti jedan konkurentski model na pruža toliko terenskih sposobnosti u manjim gabaritima (dugačak je 380 cm). Još od prve generacije 1970. najmanji terenski Suzuki dobro kotira na tržištu, a od treće, predstavljene 1998., ime Jimny se afirmirmisao na svim tržištima. Pogon 4×4, izdržljiva karoserija i udaljenost podnice od tla od 19 cm zaokruženi su pouzdanim motorima – benzinskim 1.3 i dizel 1.5.

Mitsubishi Pajero Pinin (1998. – 2007.)

4700 € (1999. – 210.000 km)

Mlađi brat terenske legende zanimljiva je kombinacija japanske tehnologije i italijanskog dizajna, koji potpisuje Pininfarina. Premda gabaritima kompaktniji od ‘pravog’ Pajera, terenske su sposobnosti za svaku pohvalu. Najveći je minus nedostatak dizel motora, jer 4-cilindrični benzinci 1.8 sa 114 KS i 2.0 sa 129 KS mogu popiti i više od 12 litara. Mnogi su vlasnici stoga ugradili plinsku instalaciju.

Jeep Cherokee (2001. – 2006.)

6800 € (2004. – 175.000 km)

Potomak pradede svih terenaca nepravedno je u seni Grand Cherokeea. Nudi sve kao i on, ali u manjim gabaritima, dok zvučnim imenom i robusnom izvedbom nedvosmisleno najavljuje kako se na terenu snalazi ‘kao riba u vodi’. Dizel 2.8 sa 150 ili 163 KS nije rastrošan, a u slučaju benzinskog 3.7 V6 sa 210 KS preporučljiva je ugradnja plinske instalacije, jer prosečno troši 14,5, a u gradu oko 20 litara.

Mercedes-Benz / Puch G (1974. – danas)

9300 € (1995. – 280.000 km)

Popularnost Mercedesa, odnosno Pucha G, ne jenjava ni nakon 40 godina neprestane proizvodnje. Tokom svih tih godina prošao je kroz tri redizajna, koji su mu povećali atraktivnost, ali sandučasta  karoserija je i dalje ostala zaštitni znak. Na teškom terenu zaslužuje čistu peticu, ali nedostaci su mu skupi delovi, rastrošni motori (žrtve loše aerodinamike) i visoka početna cena. Izuzetnu izdržljivost dokazao je jedan Nemac koji je svojom G-klasom, na putovanju dugom 26 godina, kroz 215 država, prošao čak 890.000 km. G-klasa u izvedbi AMG razvija 544 (G 63) ili 612 KS (G 65), stotku hvata za 5,4, odnosno 5,3 s, a juri 210 i 230 km/h. Cena novog kreće od 150.000 evra.

Porsche Cayenne (2002. – danas)

10.700 € (2004. – 195.000 km)

Premda karakterom SUV, prvi takav model iz Porschea zaslužuje mesto na ovoj listi. Ne samo da je legendarnoj 911-ici ‘ukrao’ dizajnerske linije, nego i izvrsna vozna svojstva. Niska cena polovnih primeraka najčešće je dvosekli mač, jer su troškovi održavanja papreno skupi, pogotovo u izvedbama Turbo i Turbo S sa 500 i 550 KS. Dobar je izbor dizelaš 3.0 V6 sa 240 KS, koji dobro ide (8,3 s i 214 km/h), a prosečno troši razumnih 9 do 10 litara.

 

BMW X5 (1999. – danas)

10.000 € (2003. – 230.000 km)

Već u prvom su pokušaju Bavarci pogodili ukus kupaca. Premium SUV atraktivnog izgleda, dobre ponude prostora, snažnih motora, izvrsnih svojstava na asfaltu i iznenađujuće dobrih na terenu, pokazao se formulom uspeha. Česta je meta lopova, pa je nužan pojačan oprez prilikom provere porekla. Cene delova, takođe, su premium pa je tržište polovnjaka puno loše održavanih primeraka. Oni u dobrom stanuju bez problema ‘pregaze’ i 500.000 km. Trošak održavanja može se umanjiti izborom usisnog benzinca s ručnim menjačem.

Land Rover Freelander 2 (2006. – danas)

10.300 € (2007. – 185.000 km)

Kroz istoriju  Land Rover je stvorio niz izvrsnih terenaca, koji su referenca na teškom terenu, ali im je cena previsoka. Alternativa je polovni SUV Freelander druge generacije (prvi je iz 1997.). Sve su izvedbe opremljene pogonom 4×4, koji se jako dobro snalazi u svim uslovima. Nudi se s benzinskim 3.2 V6 sa 233 KS, koji troši 12 litara i dizel 2.2 sa 160 KS, s potrošnjom od pristojnih osam. Benzinac ubrzava za 8,9 s i postiže 200 km/h, a dizelaš stotku hvata za 11,7 s i postiže 181 km/h. Jedna izvedba za celi svet, ostvarila je popularnost na svim tržištima. Koristi Fordovu platformu EUCD, a proizvodi se i sklapa u Engleskoj, Kini, Indiji i Jordanu.

Subaru Forester (2002. – 2009.)

7400 € (2005. – 185.000 km)

Crossoverski karavan od prvog dana uživa ugled modela koji stvara ljubav na drugi pogled. Nije atraktivno skrojen, ali koristi istu platformu kao i Impreza, koja se godinama uspešno takmičila u WRC-u. To je dovoljna referenca pa kupci znaju da će uživati u blagodatima prvoklasnog ovesa i pogona 4×4. Pouzdana bokserska mehanika ne stvara probleme, a turbobenzinci su prilično zabavni. Samo 6,3 s do stotke i 226 km/h postiže 2.5 sa 211 KS.

Jeep Wrangler (1987. – danas)

6800 € (1998. – 165.000 km)

Kad model 27 godina na tržištu izdrži u svega tri generacije, jasno je da je recept 100% uspeo. Primerci druge generacije nameću se kao dobar ‘ulov’, a jedini kamen spoticanja je ograničena ponuda motora. Usisni benzinci  2.4 do okruglo četiri litre razvijaju od 118 do 193 KS, srazmerno su tromi, a troše od 12 do 15 litara. Terenskim  sposobnostima će zaseniti osetno skuplje konkurente, masivan je i pouzdan. Vojni Jeep Willys iz II. svetskog rata, koji se proizvodio od 1941. do 1945., poslužio je kao inspiracija savremenom Wrangleru.

Nissan Pathfinder (2005. – 2014.)

10.200 € (2007. – 185.000 km)

Na našem tržištu pod ovim se imenom pojavila tek treća generacija, dok se u prve dve prodavao kao Terrano. Četvrta oznake R52, predstavljena 2012., prodaje se samo u Severnoj Americi i Australiji. Pathfinder je kruna bogatog iskustva Japanaca u proizvodnji moćnih terenaca (Patrol, Terrano, Navara, X-Trail…), a u kombinaciji s dizel 2.5 dCi sa 190 KS (11 s i 186 km/h) pogodio je evropski ukus. Benzinac 3.0 V6 troši 11,5 litara.

Hummer H3 (2005. – 2010.)

16.500 € (2008. – 125.000 km)

Jedina izvedba Hummera koju je proizvodio GM cenom osetno odskače, ali impresionira terenskim sposobnostima te je u tom pogledu nepravedno zanemarena. Najveći  nedostatak je jedini motor u ponudi, usisni 5-cilindarski benzinac 3.5 sa 223 KS. Ubrzanje do stotke za 9,3 s je OK, ali najveća brzina od 156 km/h većini kupaca nije prihvatljiva, jer uglavnom voze po asfaltu. Masa od 2,2 tone potrošnju povećava na više od 15 litara.

Lada Niva (1977. – danas)

1400 € (2001. – 75.000 km)

Razvoj započet 1971. zamišljen je kao spajanje karoserije po uzoru na Renault 5 na šasiju Land Rovera. Niko ne nudi više terenskog karaktera za manje novca pa nije čudno što je omiljen među lovcima. Izdržljiv benzinski 1.7 izvrsno se kombinuje sa plinom. Skromna oprema i robusna unutrašnjost povećavaju pouzdanost i otpornost na habanje. Vladimir Putin kupio je Nivu 2009. te je koristi za odlaske u lov, a po uzoru na AvtoVAZ-a Japanci su stvorili Suzuki Vitaru.

Izvor: http://autoportal.hr/

4 KOMENTARA

  1. Totalno pogresno… samo dva il tri su terenci a ostalo sto je ovde navedeno samo tako izgleda…. Pravih terenaca je bilo ranije… Pajero,Defender,Patrol itd iz 80′ ili 90’…. Gde moze Cajen da bude terenac ili x5 ili Frilander koji stane u svakoj manjoj bari… apsolutno nisu za preporuku ako je u pitanju off-road ili odlazak u lov… bolje da ste nama lovcima predstavili prave terence za nas dzep i uslove nasih terena nego sto postavljate ovakve tekstove o autima koji veze nemaju sa off-road…

    • Apsolutno nemoram da ih vozim dovoljno je da ih vidim pa da znam da nisu za tezak teren… ladu nisam spominjao a pogresno je to sto su vecina velikih kubikaza i novije proizvodnje pa znamo svi kolika je registracija za njih…. za lovce su bolji stariji terenci koje nece toliko zaliti,jeftiniji su itd… A jesi ti video Cajena iliX5 ili vranglera napr. da ga neko vozi u lov…. inace vecina nas lovaca ima para da plati desetine hiljada evra za terenca koji ce lomiti po lovistu… bolje da su pokazali Pajera,Patrola,Defendera,Terana ili Diskaverija…. moze i Fronteru starije proizvodnje nego bezkorisne i skupe SUV…..

  2. Odličan izbor! Većinu ovih terenaca sam vozio u terenskim uslovima i mogu vam reći da opis odgovara stanju.
    Kao u svemu tako i kod terenske vožnje veliku ulogu ima iskustvo vozača, pa se često čuje priča „kako je netko prošao lošijim vozilom gdje nije mogao proći najnoviji džip“. Osim toga često se dešava da vozači skupih terenaca žale svoje terensko vozilo od skupih oštećenja, te im ne izvuku maksimum performansi i zna doći do zaglavljivanja, dok oni sa jeftinim (ili službenim) terencima o tome manje razmišljaju i lakše savladaju prepreku.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here