Novi Peugeot 3008 je krosover

0
102

Druga generacija modela 3008 sa sobom donosi suštinsku promenu – umesto dosadašnjeg MPV vozila dobil smo tipični kompaktni krosover.

IZVOR: B92

Odluka kompanije da promeni namenu svog automobila poklapa se sa kontinuiranim rastom popularnosti krosover i SUV vozila u poslednjih nekoliko godina. Konkurencija u segmentu kompaktni krosover nedavno je pojačana lansiranjem modela kao što su Renault Kadjar ili Seat Ateca, a ne treba zaboraviti ni najprodavaniji automobil u toj klasi u Evropi – Nissan Qashqai, kao i nove generacije tradicionalno jakih rivala poput Volkswagena Tiguan, Kie Sportage ili Hyundaija Tucson.

Pored takve konkurencije novi Peugeot 3008 imaće težak zadatak da krene u osvajanje kupaca praktično od nule, jer je njegov prethodnik ipak bio namenjen nešto drugačijoj ciljnoj grupi.

Novi krosover sa znakom lava postavljen je na EMP2 mehaničku platformu grupacije PSA, koja je lakša za oko 100 kg, a sa 4.450 mm automobil je duži za 8,5 cm u odnosu na prvu generaciju. Širina vozila gotovo je ista kao kod prethodnika dok je odstojanja od tla 22 cm, kako bi automobil mogao da zadovolji potrebe terenske vožnje.

Međuosovinsko rastojanje poraslo je za 62 mm, na 2.675 mm, pa će putnici, naročito oni koji sede pozadi, uživati u većem komforu, kako u nivou kolena, tako i kada je reč o prostoru za glave jer je on veći za 36 mm.

Promena dimenzija i dizajna spoljašnjosti odrazila se i na kapacitet prtljažnika. Zapremina gepeka iznosi 520 litara, što je za 90 litara više u poređenju sa prvom generacijom modela 3008. Obaranjem zadnjih sedišta dobija se čak 1.580 l.

Stilski, novi Peugeot 3008 nadovezuje se na aktuelnu porodicu modela te kompanije. Prednja maska i farovi podsećaju na restilizovani krosover 2008, a tu su i karakteristična stop svetla sa tri naglašena paralelna polja.

Sa enterijerom automobila upoznali smo se u još u aprilu, kada je Peugeot predstavio novi i-Cockpit koji je dizajniran za buduće modele ovog proizvođača. Druga generacija i-Cockpita vizuelno je orijentisana više ka vozaču, sa izdignutom instrument tablom u koju se gleda preko vrha volana, kako bi vozač što manje spuštao pogled sa puta ispred sebe.

Najveća novina je uvođenje velikog 12,3 inčnog digitalnog displeja umesto klasičnih analognih instrumenata. Izgled ekrana moguće je prilagoditi ukusima i potrebama vozača.

Druga značajna promena u odnosu na prvobitni i-Cockpit iz 2012. je pomeranje touchscreena multimedijalnog sistema na vrh centralne konzole, iznad središnjih ventilacionih otvora. Navigacija se može koristiti i na ovom, osmoinčnom displeju, a Peugeot tvrdi da je poboljšao odziv na dodir prsta prilikom zadavanja komandi.

Novi i-Cockpit, poput prethodnika, karakteriše manji broj konvencionalnih dugmića, koji su pretrpeli redizajn u odnosu na aktuelnu verziju. Volan je takođe restilizovantako što je „zasečen“ i na gornjem delu, kako bi se obezbedila bolja preglednost instrument table, s obzirom da je jedna od glavnih primedbi vozača bila da im obruč upravljača zaklanja instrumente.

Ponuda motora obuhvatiće benzince, 1.2 PureTech sa 130 ks i 1.6 THP sa 165 ks, kao i dizelaše – 1.6 BlueHDi (u dve varijante, sa 100 i 120 ks), kao i 2.0 BlueHDi (takođe u dve verzije, sa 150 i 180 ks). Snaga će se prenostiti na točkove putem šestobrzinskog manuelnog menjača ili automatika sa istim brojem brzina.

Peugeot 3008 druge generacije imaće svetsku premijeru na sajmu automobila u Parizu, u oktobru 2016, nakon čega stiže i u prodajne salone. Više detalja i cene ovog modela biće saopšteni uoči početka prodaje.

NEMA KOMENTARA

POSTAVI ODGOVOR